Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa lub drzew
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa składa się w przypadku drzew, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:
1. 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
2. 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
3. 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Wolanów (ul. Radomska 20, 26-625 Wolanów) – I piętro, pokój nr 10,
tel. (48) 380-36-53 ;fax. (48)6187941, e-mail:gmina@wolanow.pl
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie właściciela nieruchomości, o zamiarze usunięcia drzewa, zawierające:
1. imię i nazwisko wnioskodawcy,
2. oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte,
3. rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości,
4. zgodę współwłaścicieli nieruchomości (jeżeli wnioskodawca nie jest jedynym właścicielem),
5. pełnomocnictwo - w przypadku wyznaczenia pełnomocnika (oryginał lub poświadczony we właściwej formie odpis),
6. dowód wniesienia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa.
Opłaty:
Zwolnione z opłaty skarbowej.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Usunięcie drzewa może nastąpić po upływie terminu na wniesienie sprzeciwu, tzn. 14 dni od daty oględzin, które następują w terminie 21 dni od daty zgłoszenia. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej albo dzień wprowadzenia do systemu teleinformatycznego w przypadku gdy doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Mimo upływu wskazanych terminów usunięcie nie może nastąpić, jeśli organ wezwał zgłaszającego do uzupełnienia zgłoszenia. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
Organ może przed upływem terminu 14 dni, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa. Zaświadczenie można odebrać osobiście w Urzędzie Gminy Wolanów (w tym celu należy zadeklarować na wniosku chęć osobistego odbioru). Podczas odbioru zaświadczenia niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.
Procedura odwoławcza:
Nie dotyczy.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 142 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych:
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Wójta Gminy Wolanów
Dodatkowe informacje:
Brak
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Gac-Krzyszkowskadata wytworzenia: 2018-06-28
- opublikował: Karol Faliszewskidata publikacji: 2018-06-29 14:21
- zmodyfikował: Karol Faliszewskiostatnia modyfikacja: 2018-06-29 14:23
Dokumenty do pobrania:
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Gac-Krzyszkowskadata wytworzenia: 2022-01-01
- opublikował: Karol Faliszewskidata publikacji: 2022-03-21 10:28